اجتماعیاخبار ویژهیادداشت

⁉️جنگ⚔ یا سایه ی🌘 جنگ⚔؟⁉️

👈افرادی که به اخبار داخلی گوش نمیکنند و پای بی بی سی و اسرائیل اینترنشنال و فضای مجازی مسموم هستند، دایما از جنگ حرف میزنند و این بخاطر تلاشی است که دشمن کرده، تا محاسبات شما😵‍💫را بهم بریزد.

👈افرادی که به اخبار داخلی گوش نمیکنند و پای بی بی سی و اسرائیل اینترنشنال و فضای مجازی مسموم هستند، دایما از جنگ حرف میزنند و این بخاطر تلاشی است که دشمن کرده، تا محاسبات شما😵‍💫را بهم بریزد.
👈دقیقا دقت👁 کنید:خب جنگ بشود، مگر دفعه ی پیش چه شد؟دشمن صدمه زد، اما در تمام اهدافش شکست خورد و آخر هم آمریکا و اسرائیل بخاطر ضربه ی سنگین ایران، دست از پا درازتر🥴 تقاضای آتش بس کردند.
این دفعه بیایند،بدتر از دفعه قبل برایشان تمام میشود،البته یادمان نرود که همه اش بحول و قوه الهی است.
اسرائیل در نهایت بدست خود و با کارهایش،خود را نابود خواهد کرد.کمااینکه واقعه ۷اکتبر را هم می‌توانست مدیریت کند و خیلی زودتر جمع کند و اینقدر وضع اسرائیل به هم نریزد.

⭕️  عملیات روانی استمرار التهاب ، تبدیل ” آتش بس ” به ” جنگ دائمی در اذهان”

▫️ابتدا  صحبت های وزیر دفاع خطاب به مردم را با دقت بخوانید :

• جنگ کنونی “جنگ هوشمند” است و ترکیبی از جنگ سخت و نرم است.

• این روزها بخش نرم این جنگ پررنگ‌تر شده که آن” جنگ شناختی” است. 

• اینکه مرتب می‌گویند “حمله خواهد شد، حمله خواهد شد،” می‌خواهند جامعه را دچار معضل کنند و ” تورم ” را افزایش بدهند و” ثبات اقتصادی” را به هم بزنند.

• این بخشی از همان جنگ است و مردم حواسشان به این “جنگ شناختی”  باشد.

•  اگر هم جنگی به ما تحمیل شود، وظیفه ما “نظامی‌ها”ست که دفاع کنیم و این کار را انجام می‌دهیم. همانطور که در جنگ 12 روزه، آنها را وادار به پذیرش آتش‌بس کردیم. اینطور نبود که دلشان به حال ما بسوزد، ما وادارشان کردیم!

• توصیه ما به مردم این است که زندگی “عادی” خودشان را بدون اینکه دچار “جنگ روانی ” دشمن شوند، ادامه بدهند.

▪️ این صحبتهای بسیارمهم هشداری بسیار جدی به مردم برای هوشیاری در برابر یکی از مخرب ترین عملیاتهای روانی دشمن مبتنی بر جنگ شناختی است که در ادامه به شرح آن می پردازیم :

تبدیل “آتش‌بس” به “جنگ دائمی در اذهان”
🔹در حالی که جنگ فیزیکی متوقفج می‌شود، دشمن  با ابزار جنگ شناختی، جبهه‌ای جدید در ذهن و روان شهروندان باز می‌کنند. هدف، نه تنها ایجاد ترس، بلکه “معلق نگه داشتن زندگی” و به تبع آن، فلج کردن اقتصاد و اجتماع است.

شرح مکانیزم :

1⃣ ایجاد نگرانی مستمر:

“کی دوباره جنگ می‌شود؟” این سؤال، مانند تیغی بر فراز سر جامعه آویزان است.

2⃣ سوءاستفاده از دو آفت ایجادشده:

“اعتیاد به خبر” و “اشاعه شایعه”. اینها زیرساخت‌های قبلی هستند که دشمن روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است.

3⃣ هدف قرار دادن زندگی عادی:

دور کردن شهروند از روال روزمره، که ستون فقرات ثبات یک جامعه است.

4⃣ضربه زدن به اقتصاد:

ایجاد نوسانات کاذب در بازار و تورم دست‌ساز، که نتیجه مستقیم همین بی‌ثباتی روانی است.

راهکار مقابله (اقدامات شهروند هوشمند ):

اولین گام، “دوری از عطش خبر” است.این دقیقاً نقطه شکستن زنجیره وابستگی است. شهروند هوشمند به جای اینکه مصرف‌کننده منفعل اخبار باشد، به یک “رهیاب فعال” تبدیل می‌شود. او می‌داند که:
🔸چه زمانی خبر دریافت کند (نه هر لحظه و به صورت وسواسی).
🔹از چه منابعی خبر دریافت کند (منابع معتبر به جای کانال‌های شایعه‌پرداز).

🔸چگونه خبر را تحلیل و ارزیابی کند (با تفکر نقادانه).

🔹چگونه خبر را در زندگی خود به کار ببندد (بدون اجازه دادن به اینکه اخبار، زندگی او را مدیریت کند).

🔸آموزش “سواد رسانه‌ای و شناختی” به زبان ساده برای شهروند عادی، حیاتی است. این آموزش می‌تواند شامل این موارد باشد:
🔹شناخت تکنیک‌های تولید شایعه (مثل کلی گویی، منبع نامشخص، احساسی کردن).
🔸شناخت اهداف جنگ شناختی (ایجاد تفرقه، یأس، بی‌اعتمادی به نهادها).

آموزش “رژیم مصرف خبر” سالم؛ همانطور که برای بدنمان رژیم غذایی می‌گیریم، برای ذهنمان نیز باید رژیم خبری تعریف کنیم.

💬  نتیجه نهایی :
این هوشمندی، موثرترین پدافند در برابر عملیات روانی ازپایه جنگ شناختی است با این هوشمندی “هیچکدام از این امواج آسیب‌زننده شکل نمی‌گیرد.”

وقتی تقاضا برای اخبار جعلی و التهاب‌ برانگیز از سوی جامعه کاهش یابد، عرضه‌کنندگان آن نیز قدرت خود را از دست می‌دهند.
این یک استراتژی دفاعی بسیار کارآمد و کم‌هزینه در برابر پیچیده‌ترین حملات دشمن است. وظیفه همه ما ترویج این گفتمان و تبدیل آن به یک “سبک زندگی ایمن” در فضای پرآشوب رسانه‌ای امروز است.

❇️کانال (تبیین وسط معرکه) در ایتا 👇
https://eitaa.com/tabeenvasatmareke

زهرا قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا